søndag 17. juni 2012

Blomstrende glede


Nå fikk jeg endelig summet meg til å ta noen hagebilder, mens hagen nesten er på topp. 
Nytt siden sist er grønnsakshagen som endelig er på plass etter hardt blodslit. I år kommer det ikke til å være så mange forskjellige grønnsaker, da det ikke ble tid til å så tidligere, men noe er det da og jeg er ganske så fornøyd :) hva syntes du?
PS: jeg er ikke så god på å rydde.  Ledninger og vannslanger ligger alltid ute, og blir da naturligvis med på bildene også, alt har sin sjarm :)



idyll



hyggelig med sildrende vann ved inngangen


Legg til bildetekst


dekorativt med små vannspeil rundt omkring. 

Allium har jeg for første gang i år, og har definitivt blitt en stor favoritt, her er det også  noen flotte akeleier.

pus må være med



dette bedet er jeg riktig fornøyd med, her har jeg bare utvidet og utvidet med en og en plante etterhvert.
Det har i grunn blitt plantet nesten tilfeldig, sikkert derfor det er blitt fint også :)

si hva du vil om thujaer, men her skal det bi fint etterhvert, med skulpturelle former,.



yucca på terrassen gir meg middelhavsfølelser. 


her har jeg fått meg en japansk dverglønn, spennende å se om den tåler klimaet her.  i følge  de jeg kjøpte den av skal det gå helt greit. 


Jeg kuppet til meg noen halvtønner på hagesenteret, her står det krydderurter av alle slag nå..
skal visstnok komme igjen neste år også.

benken min stakkar som enda ikke har fått det etterlengtede strøket med maling,. Grana bak skulle jeg gjerne vært kvitt.

pallekarmer med grønnsaker.


dronning Ingrid har det fnt.

i hagen min får ting lov til å vokse litt fritt, vaiende strå i vinden er jo kjempefint det også. 




1 kommentar:

  1. Herlig hage, mange fine blikkfang. Jeg liker også godt den ikke helt nyfriserte hage. Litt strå, markblomster, Bjørk og rogn passer så fint inn. Takk for tittet.

    SvarSlett